0
Ett kunskaps- och säkerhetsföretag sedan 1990

Besökssystem | Tillval

Extra funktioner till besökssystemet

 

Serilines produkter anpassas efter kundens specifika behov. Det gäller inte minst behovet av att få ett lättanvänt och ekonomiskt system. Vissa avancerade funktioner finns som tillval i programmen men är i själva verket installerade i systemet redan från början. Den som vill bygga ut systemet behöver inte installera om det.
Behöver du uppgradera din basversion får du helt enkelt en ny produktnyckel och lägger till funktionerna du vill ha. Du betalar endast för mellanskillnaden för de nya funktionerna.


Följande tillval finns att beställa till VISITOR Premium.


WiFi

Gäster behöver ibland tillgång till ett trådlöst gästnätverk. Med ett klick i programmet skapas automatiskt ett gästkonto i routern. Där finns uppgifter om besökaren och om giltighetstiden. Gästen får samtidigt en bricka med inloggningsuppgifterna. WiFi-brickan designas fritt i programmets inbyggda layouteditor. Funktionen kan användas oavsett om receptionen eller gästen själv skriver in besöket, och systemet stödjer routrar av olika fabrikat, exempelvis Cisco, Aruba och Nomadix.

 

Autentisera besök

Ibland krävs att en ansvarig chef godkänner ett besök. Då kan denna funktion användas. När en besöksmottagare föranmäler ett besök skickas automatiskt en e-post till den som ska godkänna besöket. Den ansvariga chefen öppnar VISITOR Web och kan på sin personliga sida godkänna eller avslå föranmälan. Själva godkännandet kan förstås skötas av vakt eller reception efter kontakt med ansvarig chef. Autentisering kräver att programmen VISITOR Premium och VISITOR Web är installerade.

 

I/O enhet

Den här funktionen möjliggör automatiska signaler till passersystemet, till exempel öppning av dörrar. Programmet kommunicerar med en yttre I/O-enhet av typen Adam-6060. Vid in- och utcheckning av besök skickas en signal till I/O-enheten som exempelvis kan öppna en dörr eller skannas av passersystemet som öppnar dörren.
Funktionen kan också spela en viktig roll i krissituationer. Systemet kan kopplas till en tryckknapp som personal från räddningstjänsten kan använda för att snabbt få en larmlista utskriven.